۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۲۵

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان خبر داد؛

اعزام هنرمندان صنایع‌ دستی لرستان به ۱۴ نمایشگاه ملی و منطقه‌ای

اعزام هنرمندان صنایع‌ دستی لرستان به ۱۴ نمایشگاه ملی و منطقه‌ای

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از اعزام هنرمندان صنایع دستی این استان به ۱۴ نمایشگاه ملی و منطقه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن پور امروز جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای ترویج صنایع‌دستی در لرستان از ابتدای آبان تا پایان آذرماه ۲۸۵ فقره مجوز صنایع‌دستی صادر شده است.

وی، گفت: همچنین توسط کارشناسان این اداره‌کل بانک اطلاعاتی هنرمندان برتر صنایع‌دستی استان به منظور شرکت در نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای تهیه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره بر جایگاه شاخص صنایع دستی لرستان در کشور، بیان داشت: در سال‌جاری ۲۰۰ فقره بازدید مجازی از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان انجام شده است و همچنین هنرمندان صنایع‌دستی استان به بیش از ۱۴ نمایشگاه ملی و منطقه‌ای در استان‌های مختلف اعزام شده‌اند.

حسن پور، ادامه داد: شرکت در رویداد ملی سه گام در کاخ سعدآباد با شرکت پنج هنرمند با ۱۴ اثر، برگزاری نمایشگاه بسیج هنرمندان و نمایشگاه مشترک با کمیته امداد با عنوان از عرش تا فرش از دیگر فعالیت‌های برجسته هنرمندان صنایع‌دستی استان در دو ماه اخیر است.

وی، تاکید کرد: درصدد استخراج اطلاعات مربوط به کارگاره‌های راکد و نیمه‌راکد صنایع‌دستی استان هستیم و ۱۰ طرح برتر نیز برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک معرفی شده‌اند.

کد خبر 5681253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha